رئیس و معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خدمات امدادی این نهاد در  ۸ روز گذشته به هموطنان متاثر از برف و کولاک گزارش می‌دهند.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر کشور، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات این نهاد درباره امدادرسانی در برف و کولاک از ١٩ بهمن تا ساعت ۰۵:۳۰ صبح ۲۷ بهمن گفت: ۲۴ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی،خراسان رضوی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان در ۸ روز گذشته تحت تاثیر برف و کولاک بوده و امدادگران در ۱۹۰ محور کوهستانی و ۷۰ شهر و روستا خدمات امدادی لازم را به ۵۵ هزار و ۱۶۹ تن از هموطنان ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به انتقال ۱۸۰ نفر به نقاط امن و ۱۲۰ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی افزود: همچنین ۱۲ هزار و ۴۹۳ نفر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند و ۱۲۲۰ خودرو نیز از برف رهاسازی شدند.

سلیمی با اشاره به فعالیت ۷۵۷ تیم امدادی شامل۳۷۸۷ امدادگر و نجاتگر برای ارائه خدمات امدادی به متاثران از برف و کولاک اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۹۵۷ تخته پتو، ۴۲۰ تخته موکت، ۱۱ هزار و ۴۵۴ بسته غذایی، ۲۷۸۳  کیلوگرم خرما، ۱۱۴ هزار و ۶ قرص نان، ۱۸ هزار و ۸۴۲ بطری آب معدنی، ۲۴ هزار و ۱۵۳ بسته بیسکویت، ۸۰۷۳ قوطی کنسرو، ۶۰۹ کیلوگرم حبوبات و۱۴۱۶ کیلوگرم قند و شکر میان متاثران از برف توزیع شده و امدادرسانی در اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، کردستان و مازندران ادامه دارد.

حامد سجادی معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز با اشاره به ارائه خدمات امداد و نجات هوایی به متاثرین از برف و کولاک در استان‌های اردبیل، لرستان، خوزستان، کردستان و گیلان گفت: تیم‌های امداد هوایی با ۶ فروند بالگرد در ۶۵ سورتی معادل ۵۴ ساعت پرواز امدادرسانی به هموطنان را در این استان‌ها بر عهده داشتند.

وی با اشاره به انتقال ۱۹ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی برای متاثران از برف و کولاک ادامه داد: همچنین ۴ نفر به مناطق امن منتقل شدند و یک بیمار به بیمارستان انتقال یافت.

کد خبر 484596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha